باشگاه بسکتبال اتحاد تهران

باشگاه بسکتبال اتحاد تهران

آکادمی بسکتبال - آموزش بسکتبال - باشگاه اتحاد
باشگاه بسکتبال اتحاد تهران

باشگاه بسکتبال اتحاد تهران

آکادمی بسکتبال - آموزش بسکتبال - باشگاه اتحاد

سنجش موفقیت (Measuring success)


متاسفانه همگی ما هم با پیروزی و هم با شکست مواجه می شویم. مربیان بسکتبال به خاطر رسیدن به برخی چیزهایی مثل برنده شدن، مورد تذکر و یاد آوری قرار داده می شوند.


 البته این نکته نیز صحیح می باشد که یک مربی بسکتبال خوب که اصول مربوط به بازی بسکتبال را تدریس می نماید، طرح درسی خود را پیاده کند و نسبت به تیم تعصب دارد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. و لیکن تمامی مربی ها هر ساله با این توانایی و استعداد را مورد استفاده قرار نمی دهند.


 اخیراً یک مربی عالی و زبر دست را مشاهده کردم که مربیگری بسکتبال را بوسیله یک مربی تازه کار انجام می داد، که این مربی گروهی از بچه های بی تجربه را که هیچگونه آگاهی از اصول و قواعد بازی بسکتبال نداشتند و فاقد اعتماد به نفس نیز بودند را به کار گرفت و در پایان فصل به مقام قهرمانی دست یافت. علاوه بر این آنها بازی های بیشتری را از دست داده بودند و لیکن در پایان فصل، آنها تیمی را شکست دادند که قبلاً از این تیم شکست خورده بودند.


 بازی های فصلی در حالی به پایان رسید که آنها نسبت به خودشان احساس غرور بسیاری می نمودند. مربی های بزرگ و صاحب نام همیشه تحت تاثیر برد و باخت ها عکس العمل نشان نمی دهند.


 سنجش و اندازه گیری های موفقیت، باعث شادی و انگیزش بازیکنان خواهد شد و در خواهند یافت که نحوه تمرینات بسکتبال چگونه در رشد و پیشرفت و تکاملشان موثر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.